• وبلاگ : هزاردستان
  • يادداشت : انسانيت...
  • نظرات : 2 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    آغاز امامت امام عصر؛ امام مستضعفين , حظرت بقية الله بر تمام حقجويان جهان به خصوص شيعيان مبارکباد.

    بياييد از امروز به امام عصر (عج) يک قدم نزديکتر شويم .

    در کدامين روزگار انسان بر اثر آشنا شدن با نور خدا ؛ تيرگي ها و تاريکي ها و زورگويي ها و تزوير ها را کنار نهاده و به حکومت عادلانه الهي که جهاني خواهد بود مي رسد؟ در چه زماني؟.....در چه زماني؟

    آيا اين ها همه , جز در حکومت حضرت بقية الله (عج) مبيسر است؟ پس چرا شکوه آن زمان را احساس نمي کنيم ؟ و چرا از تيرگي هاي اين زمان شِکوه نمي نماييم؟

    چرا از وضع جهان در آينده آگاهي نداريم؟ و چرا به وظايف دوران غيبت عمل نمي نماييم؟؟

    پاسخ اين سوالات اين است که ما با عصر غيبت و تاريکي و ظلم و ستم در آن گره خورده ايم , به حدي که مجذوب ظلم و ظلمت گشته و به آن خو گرفته و معتاد شده ايم !! و اعتياد يک قدرت بسيار قوي براي کشاندن انسان ها به طور ناخودآگاه به سوي خوبي ها و يا بدي هاست !!!

    اعتياد و خو گرفتن انسان به هر چيزي همچون فطرت و طبيعت او , آدمي را به سوي آن مي کشاند به طوري که گويي اراده و اختيار را از انسان در مقابل آن و عمل کردن برخلاف آن گرفته است ! اين قدرت را خداوند در اعتياد قرار داده است تا آدمي با خو گرفتن به خوبي ها بدون زحمت و ناخود آگاه به سوي آن هل جذب شود و از بدي ها و زشتي ها کناره گيرد .

    به اين جهت امير مومنان امام علي (ع) عادت را طبيعت دوم انسان بر شمرده اند و فرموده اند :

    عادت طبيعت دوم انسان است . (شرح غررالحکم1/185)

    بنابر اين فرمايش همان گونه که انسان به سوي آنچه فطرت و طبيعت او اقتضا دارد به راه مي افتد ؛ به سوي آنچه به آن خو گرفته و عادت نموده نيز خرکت مي کند.

    متاسفانه جامعه بشري بر اثر نداشتن رهبري صحيح و نبود قدرتي که بتواند اجتماع را به سوي فضيلت هاي اخلاقي و صفات برجسته انساني سوق داده و هدايت نمايد به عادت هاي اشتباه فردي و اجتماعي گرفتار شده است.

    اعتيادهاي هاي اجتماعي قدرتي بسيار بيشتر از اعتيادهاي فردي دارند و آسان تر مي توانند انسان را به سوي چيزي که اجتماع به آن خو گرفته است ؛ بکشاند.

    يکي از عادت هاي شوم اجتماعي که جامعه ما را به خود گرفتار نموده و در بند اسارت کشيده است , خو گرفتن به وضع موجود و سازش با آن است به گونه ايي که هرگز درباره ي آينده حياتبخش و نجات دهنده فکر و انديشه ايي نکنند.

    با آنکه رسول خدا (ص) با بيان مساله "انتظار" و تشويق انسان ها به سوي آن , مردم را به اشتباه بودن سوختن و ساختن آگاه نموده و با بيان مسئله انتظار آنان را به اميد و حرکت به سوي آينده ايي روشن فرا خوانده اند , متاسفانه کساني که وظيفه داشتند اين مساله مهم و حياتي را براي مردم بيان کنند ؛ در اين وظيفه کوتاهي ورزيده اند .

    به اين جهت مردمان همچنان به سوختن و ساختن عادت کرده اند و درباره رسيدن به آينده درخشان تلاش نکرده اند و با کمال تاسف مساله غيبت امام عصر (عج) هنوز ادامه يافته است.

    هنوز اکثريت جامعه ما به يک نوع اعتياد که غفلت از مساله ظهور امام عصر (عج) مي باشد گرفتار است .

    و آن را به دليل قانون وراثت , از نسل هاي گذشته به ارث برده است ! و در نتيجه هنوز جامعه ما در حال رکود به سر مي برد و حرکتي در جهت ترقي و رسيدن به مراتب عالي و ارزنده ننموده است .

    در حالي که اگر کسي بتواند عادت هاي اشتباه را کنار زده و خود را به خصلت هاي ارزنده انساني زينت دهد

    به بهترين مقامات عالي دست مي يابد .

    روش فکري خود را تغيير دهيد !

    با يک جهش روحي و با يک تغيير سبک و روش فکري , تحول عميقي در خود ايجاد کنيد و راه خود را از افرادي که برايشان غيبت و ظهور تفاوت چنداني ندارد (در عمل) جدا کنيد .

    يقين داشته باشيد که همان گونه که بي تفاوتي و غفلت نسبت به پدر جسماني گناهي بزرگ است ؛ بي تفاوتي و غفلت نسبت به پدر معنوي گناهي بزرگتر است و سرانجامي تاريک و شوم براي انسان خواهد داشت.

    اگر تاکنون نسبت به امام عصر (عج) بي تفاوت بوده ايد و فرق ميان ظهور و غيبت آن حضرت را درک نکرده ايد و در انديشه ظهور حياتبخش آن حضرت نبوده ايد ؛ اگر تاکنون اهل دعا و نيايش براي فرارسيدن روزگار پر شکوه عصر ظهور نبوده ايد , و نمي دانستيد که نسبت به امام زمان و مولاي خويش وظيفه ايي ويژه بر عهده داريد ؛ اکنون که اين حقيقت را دريافتيد و درک نموديد که در زمان غيبت وظيفه ايي سنگين بر عهده مردم است , خود را از غفلت نجات دهيد و با يک اراده قوي و با يک تصميم جدي ؛ گذشته خود را جبران کنيد و با تلاش و کوشش در مسير انتظار حضر